måndag 17 december 2007

Helgen som gick

Jim tvättade, grundmålade, spacklade, slipade och har nu målat fönsterkarmen till ett av fönstren i vardagsrummet. En målning till och sedan skall mitt elementskydd upp!
Jim satte upp dörr- och fönsterfoder i hall och trapphus.
Jim satte upp tavlor, speglar, lampetter och magnettavlor i vardagsrum, hall och gästrum.

I lördags gjorde vi en akututryckning till Tygposten för att köpa nytt gardintyg till gäst/arbets rummet. Den nya syddes ihop och det blev bättre, men kanske inte riktigt så som jag tänkt från början.
Sedan gick det inte att skjuta upp arbetet med stolsdynorna längre! Vi valde ett svartvitt, grovt möbeltyg (Tygposten, igen). Sedan var vi till Hem och hobby och köpte skumgummi och halkskydd. Efter att ha slitit mitt hår och varit olyckligt uppgiven, kom Jim på ett mycket enklare sätt att sy. Nu är 4 klara och jag har 4 kvar.

På söndag eftermiddag ställde sig Jim och bankade upp "min" fotovägg, efter min "ritning". Det är inte så lätt att få snygga linjer, men tillslut så blev det bra!

Vi avslutade det hela med en god ostbricka.

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Kan knappt bärga mig innan jag får se den där fotoväggen! Jag vill också ha en sån!