lördag 23 februari 2008

Första gipsen

Nu är dom första gipsskivorna på plats i sovrummet. Efter att mer eller mindre knäckt mej på att bära dom där rackarna. Man tycker att 22 kg inte är några bekymmer, men när kilona är fördelade på 1200x2500x13 mm så är dom ofattbart tunga. Jag och Lilleman hämtade lasten på Byggmax, givetvis vill grabben hjälpa till, men hur? Han fick sopa släpet!

Sedan baxade jag in åbäkena i huset (det blåste idag!!!!), konverterade raskt om släpet från byggvarusläp till tippen-släp. Slängde upp sovrummet (åtminstone det vi rivit ut) i kärran och åkte till risängen med det (och återvinningen). Känns otroligt duktigt, såhär på en Lördag!

Sen började jag och Kerstin baxa upp skivorna på andra våning. Sånt prövar ett äktenskap. Efter fem skivor kom vi överens om att det provisoriska arbetsbordet inte höll för mer. :)

Nu börjar det roliga! Sätta gipsskivor är kanonroligt. Det blir så snabbt resultat! Se bara!

I förgrunden står den svarta trotjänaren. Jag fick den i 30-års present från mina kompisar och den har funkat klockrent sen dess, nu börjar dock batteritiden minska betänkligt. Jag kanske ska önska mej en ny när jag fyller 35?

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Ser fram emot ett 35-årsparty! Jag ska "ahh"-a och "oohh"-a Vid alla era projekt i huset med en drink i handen vid detta tillfälle!