söndag 9 mars 2008

Trädgårdsslit - less is more


I lördags kom mamma och lärde mig allt hon kan om beskäring av träd. Samtidigt som hon gjorde det, hjälpte hon mig att klippa 9 äppelträd.
Det var jättekul! Faktiskt!
Vi gick och småpratade om allt och inget, men mest om vilka grenar som skulle sparas eller inte.
I över 3 timmar höll vi på och det blev så fint! Nu är det bara det tråkiga kvar: att ta hand om alla kvistar och grenar på gräsmattan.


Funderingar:

1. Hur kan man välja äppelträd som en häck mot grannens tomt?

2. När min pappa gick omkring på tomten innan husköpet var helt klart och räknade fruktträd och meddelade att vi har 10 st, tolkade jag hans entusiasm fel då? Jag trodde att han påtalade detta som något positivt, när han egentligen kanske menade: "Stackars satar, 10 förbannade fruktträd att beskära varje vår!"

Nu har jag tagit det första steget i att göra trädgården till min: "Less is more".

Inga kommentarer: