onsdag 21 maj 2008

Den som väntar...

...på att få se hur garderoben blev i sovrummet, lär få vänta 4-6 veckor.
Igår var vi äntligen på Beijers Bygghandel och kollade på Mirros skjutdörrar. Kvaliteten är bättre i jämförelse med Kvik och Jim har visst 40 % rabatt.
Nu återstår att se om den utlovade rabatten fortfarande gäller. Sedan måste vi bestämma oss för om vi vill bygga ner en sag i taket eller inte. Det ena alternativet har en höjd på 2,4 m och den andra 2,5m. Vi har 2,5 i takhöjd. Jag har alltid sagt vitt. Men nu tvekar jag. Kanske det vore snyggt med ek, precis som golvet.
Jag visar 2 alternativ.
Den ena är i trä, dyrare och kräver en sarg i taket. Men man slipper den fula profilen. I vitt är den i pris jämförbar med den andra men vill vi ha den i ek är det 4000 kr extra.
Den andra har lite bredare profiler. Vi skall inte ha spröjs (som bilden visar) utan helt släta. Vi skall inte ha fanér i profilen, utan helt i aluminum (eller vad det nu är för material). Vi siktar på Vit högblank panel.

Så, vad tycks? Kom gärna med idéer och förslag.

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Den nedre bilden tycker jag.

Stark och fri sa...

Håller med, den nedre tror jag passar bättre i ert hus! Håll oss uppdaterade, vi ska också bygga in en garderob snart...

Sandra sa...

Jag tycker vita slätta, dessa kan ni sedan tapetsera en fondtapet för att bryta med färg och mönster. Det har vi gjort på vår garderob, dock bara tyg men skitsnyggt.

Hälsn Sandras Johan som är ett stort fan av denna sida

Sandra sa...

Eller så köper ni bara ett snyggt fondtyg och använder det som draperi.Använder man skenor i taket hänger det stabilt också. Så gjorde vi, snyggt, praktiskt och mkt billigare. Man kan ju alltid byta ut tyget eller skaffa skjutdörrar om man tröttnar!!

Sandras Johan igen, fanet alltså!!

Ke.Li sa...

Tack, gulliga Johan!
Du är en MYCKET välkommen gäst i vårt hem! Alla glada tillrop tas i beaktande!