onsdag 14 oktober 2009

Snälla tomten!

Vi har bott i huset i 2 år. Vi har legat lågt med nya möbler. Vi köpte raskt ett matsalsbord + stolar och en matta. Sedan dröjde det ett tag innan Slarvan fick en ny säng. Efter det har vi inköpt 2 byråer och 5 matstolar till köket.
Vi tycker att vi duktigt väntat och slitigt med vårt gamla härk och sparat pengar (eller rättare sagt, lagt pengar på annat). Nu står en ny soffa på önskelistan. Och soffbord och matta och fotpall/fåtölj. Vi hade tänkt att vänta och ställa ner den röda Boss från EM i den bivande gillestugan, men vi inser båda att det kommer ta tid. Kanske 2 år (men säg inget till Jim).
Nu trumfar jag med att det vore bättre men en bäddsoffa i källaren. Jim hänger gärna på. Han har varit trött på den röda länge nu.
Så när Jim kollar fotboll surfar jag soffor från soffhörnet, så att säga. Just nu är Mios Mordern Living en favorit, eftersom jag bland annat, vågar vägra läder.



Soffbordet finns hos Fabrik 19 och är i ek.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ett skitsnyggt soffbord i masurbjörk finns till salu för en billig slant i en liten stad i Västergötland.
Pa
PS
Om bordet säljs kan ytterligare fyra av utflugen sons bananlåder flytta från våning två upp på vinden.
DS

Ke.Li sa...

Vi är mer inne på ek, valnöt eller 50 tals teak.
Men det var gulligt att du tänkte på oss!

Sandra sa...

Snygg soffa men ganska tråkigt bord.

Huset i Öster sa...

Sandra: Jim vill inte ha ett runt och jag vill inte betala 5000.
Jag hoppas kunna hitta ett 50talsbord på loppis.