måndag 7 december 2009

Allt eller inget

Jim har velat köpa nya soffor i 5 år.
Jag har stretat emot.
Men så helt plötsligt så händer allt på en gång.
Och då blir det ju inte riktigt som man tänkt sig.
Skyltex för 9995:-.

Jag ville inte ha läder. Det blev läder.
Jag ville ha en soffa med divan. Det blev en vanlig 3 sits.
Vi skulle köpa en soffa och 2 fåtöljer, som inte nödvändigtvis skulle vara samma serie.
Nu har vi en 3:a, en 2:a och en gigantisk fåtölj i svart läder.

Jag ville ha en ryamatta och det blev en mörkgrå. Och gud så skönt det är för trötta kvällsfötter att gosa in sig där...
Och sedan blev Jim tvungen att bära upp sina 2 hatobjekt - soffborden - igen, eftersom det var 2 veckors leveranstid på bordet från EM. Jag blev skit sur. Har jag väl bestämt mig vill jag ha allt på en gång. Nu får jag snällt vänta och så länge jag har dem innan jul, så får det väl vara väl.

Är jag nöjd med hur det blev? Ja.
Blev det trångt? Nej.
Kommer 2 sitsen att åka ut på blocket.se? Nej.

Bilder kommer när den gamla soffan inte står i vardagsrummet och förtar helhetsintrycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis, vad kul!
Det kommer bli sååå fint, ser fram emot bilder och att få se det live till jul.
/Sara