torsdag 8 april 2010

Anders, jag och jord

Jag följer inredningsprogram på tv slaviskt.
Favoriten måste ändå vara Arga Snickaren på Kanal 5. Det är kul att se hur människor sätter sig i skiten och att vi i alla fall håller oss kraftigt över vattenytan med vår renovering. Det ger den där lilla klappen på axeln, som man så väl behöver när det dammar lite från det senare slipningen och när man inser att to do listan är lika lång som bred.

Anders, min nya husgud, säger att renovering är ett teamwork. Visst, tänker jag. Så måste det ju vara. Vårt teamwork funkar som i de flest familjer. Jim gör jobbet och jag sköter markservice.
Nu tycker Anders att det är fel, fel, fel. Man delar på allt jobb. Såväl renovering som matlagning. Alla skall vara delaktiga. Lite att jobba på alltså.

Jag förlitar mig på att det är Jim som beställer hem singel och jord till vårt jobb på baksidan. Fast varför? Det borde ju jag kunna göra själv. Och med tanke på att Jim hatar trädgårdsarbete och sånt, så har detta hamnat i mitt knä och jag gillar min nya baby.
Så detär bara att ringa och idiotförklara sig. För hur säger man? Och vart ringer man?
"Jo, jag skulle vilja ha lite singel, runt altanen sådär, kanske 10 skottkärror. Men inte jättestora stenar, utan sådär mittemellan. Kanske 1 ½ cm i diameter. Och jord vill jag ha, matjord, för att fylla ut lite runt altanen och lite i slänten där bredvid huset. Kanske 12 skottkärror."

Blir det bra så?

2 kommentarer:

En Lisa... sa...

Ja, det blir jättebra! hälsar hon som ringt massvis av idiot samtal och aldrig blivit behandlad som en idiot (de flesta gubbar gillar ju att prata med en rivig tjej som omväxling!)

Ke.Li sa...

Tack. Det ordnar sig alltså! Idag fick jag veta att det jag ville ha troligtvis kallas stenkross.