söndag 31 oktober 2010

Gillalalala läget

Jag har hangups. Ganska många faktiskt.
Jag är rätt jobbigt stundtals, men jag har faktiskt lärt mig att knipa igen och gilla läget.

Vi renoverar och bor i ett halvt om halvt gammalt sunkit hus så måste vi lära oss att gilla läget. Vi blir knäppa annars. Ibland gillar vi läget så mycket att vi tillslut inte ser hur det ser ut.
Sen är det saker som vi vill ha gjort, som inte blir gjort för att det är viktigare saker som kommer emellan.
Alltför sällan tar jag tag i det själv. Jag gjorde det med vårt städskåp. Visst fan kan jag använda en skruvdragare, så upp med dammsugar- och strykjärns hållare. Och det är klart på 30 minuter. Varför vänta på någon annan när jag kan göra det själv.

Idag har Jim hängt upp våra datorer igen. Jag vet faktiskt inte hur länge de stått på golvet och gjort det svårt, nästintill omöjligt att städa. En av mina hangups.
Jag är tacksam och glad.
Och titta vad fint det blev!

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Mycket fint! Ert hus är väl inte sunkigt!

Anonym sa...

Jo, på väl valda ställen. Och det blir mindre och mindre sunkit hela tiden.
//Ke.Li