fredag 6 maj 2011

Update badrum

Badrummet nere. Igår upptäcktes det att vi har haft ett läckande vattenrör och att det är tur att vi dragit igång renoveringen nu innan vi fick större problem. Rören är i s-k-i-t dåligt skick.
Man kan se var läckan har varit på den mörka sanden.
Sedan upptäcktes ett avloppsrör för en toalett, som bara det lagts en kakleplatta över. Så nu skulle vi kunna dra in en toalett utan att slippa dra nya avloppsrör. Men jag tror inte Jim blir så glad om jag ändrar oss nu...
Toaletten uppe, inga större bekymmer. Om man bortser fram att skroten skall bäras ner för trappan och sedan ut till containern. Lilleman hantverkare tar han om toaletten uppe.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättekul att ni är igång! Kände bara att jag, som har detta framför mig, fick ett lättare kärlkrampsanfall bara av att se bilderna ni har publicerat...

/Släkting från Värmland

Huset i Öster sa...

Just nu är det väl kanske lite kärlkrampsvarning här också. Eftersom ett värmerör läcker, så har vi stängt av värmepumpen. Det är ju som tur är varmt ute, men ibland vill man tvätta hnderna i varmt vatten... Jag hade nog hoppats att rörkillarna stod här klockan 7 i morse för att dra igång. Men icke.
Varje dag som det står still gör att "lidandet" för familjen blir längre. Det är okej att duscha hos grannen en eller två gånger, sedan får det kanska vara bra.