fredag 14 december 2012

Om bloggen

Den här bloggen fungerar som en dagbok för oss i vårt arbete med att renovera huset. Jag gillar att gå in och titta vad vi gjorde för tre år sedan och hur arbetet sakta men säkert tuggat på. Många har frågat om bloggen inte varit en stress-faktor, men, nej det har den inte. Det har varit en klapp på axeln när det gått trögt. En: "Fan, vad vi har slitit och kämpat! Vi är sjukt duktiga..."

Jag har varit hemma i två dagar  och två dagars sjukdom = mycket tid framför Kanal 5:s Arga Snickaren. I slutet av alla program så går dom runt i husen för att se hur lång tid det kommer att ta för familjerna att få klart husen. Vårt hus inköptes 2007 och vi fick nyckeln i augusti. Sedan dess har vi renoverat. Nu är vi snart klara - eller i alla fall så klar man kan bli med ett hus.
Det är lite fönster som behöver underhållas, en garagedörr som behöver målas, eluttag utomhus och trädgårdsfix. Men i stort är huset klart.
5 års slit.
5 års stötande och blötande och färg som torkar.

Så då unnar jag mig a walk down memory lane.
December 2007: Matsal, vardagsrum, hall och trapphus.
December 2008: Treans rum.
December 2009: Entréehallen.
December 2010: Badrumsoffert.
December 2011: Garaget.
December 2012: Gillestuga.

Hinner vi bli klara till 14:59 121224?
Det spelar ju egentligen ingen roll.
Men idag har det inköpts en tv att kunna titta på Kalle Anka på, så  - check - på den.

3 kommentarer:

ninne sa...

Läckert! fasen vad bra jobbat. Men du kunde ha gottat dig i hela listan, inte bara december.
Just nu känns det som att vi aldrig kommer att nå dit ever. Vi har tydligen prioriterat annorlunda - har redan bott 3,5 år...

Huset i Öster sa...

Alla måste få ha sina prioriteringar. Så är det ju.

Min största rädsla är att Jim ska köpa ett halvruckligt torp att sätta tänderna i!

Tudorienne sa...

Så himla duktiga! Men det slår mig att jag aldrig har varit inne i ert garage, nu längtar jag dit lite.