lördag 12 juli 2008

Gräsänkling / Målare

Kerstin och barnen är på "semesterturné". När jag har huset för mej själv, så tänkte jag passa på att slipa och lacka trappan. I torsdags, efter jobbet, sparkar jag igång slipmaskinen. Slipar frenetiskt i 4 timmar, hela huset är täckt med ett fint lager slipdamm. Men trägen vinner... inte. Efter allt detta slit, händerna vibrerar i två dygn efteråt, så testar jag att lacka en liten bit av trappan. Fan vad det ser ut! Jag vet nu inte riktigt hur jag ska göra. Antingen så får jag handlipa steg för steg, med vagnstycke, bakstycke och trappnos. Jag borde kunna hinna ett trappsteg om dagen, vilket skulle innebära 14 dagars idiotslit för att sen lacka.
Alternativt så går det att pytsa i lite pigment i lacken så att det döljer att det inte är helt trärent. Man det är jag inte säker på, och jag har inte lust att slipa den igen, efter att jag har betsat/lackat den.....

Nåväl, trappan fick vila lite, så att jag kan tänka igenom dess öde. Under tiden ger jag mej i kast med garderobsstommar i hallen uppe och trappräcket ovanför trappan. Det är ochså skönt att få gjort när det inte är 3 barn som springer/kryper runt.

Jag har här dokumenterat min vecka i två bilder.

Trappan före jag börjat, det värsta är att på bilden ser den så fin ut, att jag inte förstår varför jag började krångla med den!


Fredagsmiddag!

Förresten, jag väntar nu på grävaren som skall komma och kolla/lämna pris på hela jobbet. Ska bli interesant att se om han dyker upp. Kl 11 sa han. Jag återkommer.

Inga kommentarer: