lördag 19 juli 2008

Ingen tid att förlora...

Jag skojar inte när jag säger att Jim och barnen har börjat riva i Slaravans rum. Vi har planerat att riva ut garderoberna. Bygga en ny, ca 40 cm bred. Övriga utrymmet skall bli en skrivhörna, med hyllor ovanför och spottar.
Sängen skall byggas på 70 cm höga köksskåp från IKEA i Applåd (vit). Jag har gjort en rikting och kostnadskalkyl (!). Hon kommer sedan få plats med sin Billy hylla, sitt staffli och en ny fåtölj.
Först har vi pratat om att ha ränder på väggen, målade i vitt och grönt. Nu har vi suttit och kollat tapeter på Coloramas hemsida. Nu är det den här som står överst på önskelistan som en fondtapet. Hon är lite cool, vår Slarva...

Jag gillar den här. Kanske är något till Lillisens rum 2010...

Bilderna kommer från eco.se

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att båda tapeterna är jättefräcka.
Ulrika

Tudorienne sa...

Supersnyggt!

Sandra sa...

Första fin, andra mindre fin. Enligt min smak alltså, men det spelar ju ingen roll. Jag ska ju inte bo där...*lermedglimteniögat*. Krams

Ke.Li sa...

Jo, Slarvans val är bra. Hon skal få välja, det har vi lovat. Kul att hon vågar vägra rosa-barbie-dröm!