söndag 1 mars 2009

Dagsverke

Jag har varit ute och beskurit äppleträden tillsammans med min mor.
Mamma ringde igår och frågade om hon fick komma och hjälpa mig med mina träd!
Om hon fick?!
Jag var med ute, för jag tycker att det är kul att arbeta i trädgården och det är dubbelt så kul när man är 2. Vi hann med 8 av 10 träd.
Mamma frågade om hon fick komma nästa helg och göra klart. Jag sa nej.
Inte! Självklart tar jag tacksamt emot all beskärningshjälp jag kan få.
Och som bonus tar hon med sig kusinen! Det blir ju party för alla!

Det skall bli så kul att få i ordning trädgården. Trädgården har blivit så stor nu när vi fått bort stubbar, buskar, stenar och gropar. Jag hoppas att tuvorna av vitsippa, förgätmigej och gullviva jag grävde upp och satte i kanten av trädgården tar sig. Det vore kul att ha kvar lite av det som kom upp i fjol, även om vi sänkt markhöjden 30 cm.

Inga kommentarer: