lördag 7 mars 2009

Vi har bestämt oss

Lite motvals och en vilja att söka det som är lite annorlunda har vi funderat och funderat på handtag till köket. Vi har valt en enkel, vit skåpslucka. Vi funderade länge på att återanvända de gamla handtagen (och har väl inte helt släppt tanken). Om vi inte väljer dem, så kommer de ut på blocket.se inom kort!Men vi letade efter nya handtag i trä och då i ek.
Vi hittade snygga, men var inte helt nöjda.
Vi vill ju ha 50 tal.
Snabelbeslagen är ju så coola, men innebär håltagning i luckan på ett sätt som skulle göra det svårt att byta.
Så vi bestämde oss tillslut. Med 2 glas vin i kroppen går det ju så lätt! Det blev likadana som jag hade i min första egna lägenhet på Kronoparken i Karlstad. En platta i plast och sedan ett handtag. Visst är det 50 tal! Till priset av 60 kr/st.
Och tillråga på allt fick jag syrran att införskaffa dem åt mig på Nacka Byggnadsvård AB, min nya favvobutik.
Just nu är jag otroligt förtjust i bakelit!
(Syrran: Hur hittade du den butiken? Det är ju ingen man snubblar över direkt.)

Inga kommentarer: