torsdag 14 augusti 2008

Nördigt? Jo, visst!


Jag sitter och funderar på Slarvans sängbygge. Jag vill att Jim bygger en säng av köksskåp. Han är helt med i båten. Jag har gjort fina ritningar och skrivit upp alla mått och priser. Till saken hör den att vi kommer behöva använda utrymmet under sängen till klädförvaring bland annat. Då vill Jim att vi har bänkskåp med lådor. Jag tycker att dom är tok-dyra. Nu har jag alltså suttit och arbetet fram 3 olika förslag. Inget av dem innehåller tokdyra bänkskåp med lådor. Jag har hittat snål-varianten; bänkskåp med trådhyllplan, som man kan dra ut! De kostar bara halva priset av Jims dyra första val.
Nu startar kampanj övertalning. Hjälp mig med bra argument. (Svåger J och grillmästare C.L behöver inte tycka till, eftersom ni bara kommer hålla med Jim.)

Det är väl helt uppenbart att jag bara försöker undvika städning och strykning, va?

1 kommentar:

Sandra sa...

mycket kreativt tännk där Kerstin! Jag är ett stort fan av compact-living lösningar som denna.. Själv vill jag bygga en platsbyggd bokhylla i vardagsrummet. Ritningar är jag bra på men frågan är ju vad Jim kostar i timmen=))

Johan