fredag 15 augusti 2008

Nu djävlar

07.10 stegade jag ner i källaren för att borsta av taket inför målning och sedan målade jag med en speciell, skitdyr kalkbindande färg. Jag kan också.
Men nu kommer tvivlen. Målade jag tillräckligt jämntjockt, tänk om det inte fäster. Tänk om det släpper igen, då får jag psykbryt. Borde kan ha haft mer färg på rollern eller mindre? Missade jag nått? Jag blir både tokig och trött på mig själv...

Om allt går som det skall ska vi kunna måla första lagret med den vanliga färgen ikväll. Måla andra lagret imorgon och sedan påbörja garderobbygge och målning av väggar. Det är så kul! Jag är så ivrig.
Igår slipade och målade jag tavellisterna och andra lagret skall på idag.

4 kommentarer:

Tudorienne sa...

Det borde räknas som steg också!

Ni är så duktiga.

Ninne sa...

Shit vad du håller på! Jag är superimponerad!

Ninne sa...

Alltså jag menar NI håller på!

Huset i Öster sa...

Du nu målade jag andra lagret och är inte riktigt nöjd. Det måste bli ett lager till.
Sedan tog jag ett tag till med tavellistorna. Nu måste maten fram.