fredag 8 augusti 2008

Typiskt


Bara för att Jim är på whiskey-mässa, så skulle bannemig inte Slarvans rum bli lidande. Så var utgångstanken. När jag kommer ner i rummet ser jag att färgen släpper i stora stycken. Jag försökte riva ner det som hängde löst och gick på med ett nytt lager färg. Det medförde att färgen under bubblade sig och släppte.

Nu måste vi/jag börja om från början och tvätta taket och sedan grundmåla och sedan måla 2 lager med takfärgen. Varför tvättade vi inte från början? Lätt att vara efterklok?

5 kommentarer:

Stark och fri sa...

Underarbete är så tråååkigt, men måste ju göras ändå. *sucka*

Tudorienne sa...

Hade det hjälpt då?

Huset i Öster sa...

Vem vet?
Jag blir så trött.

Anonym sa...

Tror inte att det handlar om underarbetet. Det är inte all färg som fäster så bra på betong... fick det förklarat för mig av en målare en gång i tiden att det krävs en färg med mer kalk, latex...?! i. Kommer inte riktigt ihåg vad det var som det krävdes mer av, ska kolla upp det.

//Jan

Anonym sa...

Kolla sidan 6 i denna... verkar ha en bra grundfärg för betongytor etc.

http://www.emco.no/images/brosjyrer/CAparol%20nytt/nymalat_nr2_03.pdf

//Jan