söndag 7 december 2008

Att komma på bättre tankar

Att måla pinnstolar är ingen hit. Det gjorde vi år 2000. 4 pinnstolar och ett matbord.
Då sa vi aldrig mer.
Några år senare ville jag absolut ha en kökssoffa. Den var i pinnstolsmodell. Den gången tvingade jag Jim att göra det.
Idag tvingar jag ingen.
Jag gör det själv.
Men hur jobbigt är det inte att få det snyggt?
Det är en gammal Kulan våningssäng från 1977. Syrran och jag har sovit i den. Sedan har den stått i mina syskons rum och sedan i sommarstugan. Helt plötsligt står den hemma hos mig. Nu har våra 2 stora barn sovit gott i den i flera år. Tiden är kommen för Lillisen att flytta ut ur spjälsängen och ner i underslafen.
Den kommer att bli vit. Även om det medför gråa hår...

Bilden på sängen är från bostadsrätten och Lillemans rum, juni 2007

Min älskade kökssoffa, som jag sålde för 500 kr i januari. 14 smala pinnar för Jim att måla.

Inga kommentarer: