måndag 1 december 2008

Ful-furu

Nu när Lillemans rum är klart och det närmar sig jul, så ni trodde kanske att Jim ville sätta sig i soffan och lägga upp benen på soffbordet. Men icke...
Nu planerar han upp Lillisens rum för fullt.
Mitt jobb består av att måla om våningssängen, sängbordet, lekbordet och luckorna till förvaringsmöbeln. Nu skall ful-furun ut. Här skall det bli vitt och kanske lite pastell.
Dags att välja nya tapeter, för nu skall det inte målas mera. Nu är det dags för easy-up!
Jag vill ha ljusgult. Rosa går fetbort och babyblå likaså. Men kanske några söta fjärilar. Eller ränder. Kanske ränder på tvären istället för på längden.
Återkommer!

2 kommentarer:

En Lisa... sa...

Ljusgult är jättefint, tycker jag. I Holgers rum (som får vänta tills jag tagit bort gipset) ska vi ha vita väggar samt röda, blå och gröna textilier.

Huset i Öster sa...

Jim har drabbats av vit-allergi. Nu skall det vara färg på allt, utom tak, fönster, foder och lister. Jag har bestämt att möblerna skall målas vita annars är det färg på väggar som gäller.