måndag 1 juni 2009

En lång och tråkig historia kort

Jag gav mig ut vid 09.30 för att röja det sista kirskålet i ena hörnet av trädgården.
Jag höll på hela förmiddagen.
Jag drog ogräs där vi skall få ut matjord och så gräsmatta.
Jim kommer hem med gräsfrön och en såmaskin.
Vi fortsatte tillsammans att röja och riva.
Grävarn skall komma efter 5.
Vi ser en ljusning i trädgårdsmörkret!
Tills klockan blir 5 sedan 6 och sedan 7 och sedan 8.
Mannens samtal till Grävaren´ vid 8-rycket är ett samtal barnen inte skall lyssna på.

Nu är en stackare till Christer här. Han kom vid 20.45.
Den stackarn´ har Grävarn´ som arbetsgivare.

Nu skall jag ut och hjälpa till med det en liten fru orkar åstadkomma efter en hel arbetsdag i trädgården.

2 kommentarer:

ailao sa...

Var tvungen att gå och kolla baksidan direkt när jag klev upp imorse... jag hade väl inte drömt?? Nej. Det hade verkligen varit en människa här igår och kört ut matjord (det kändes förresten i kroppen när jag skulle resa mig upp ur sängen). Frågan jag egentligen inte vill uttala högt: Ska vår framsida och jordhögen på gatan bli en lika lång följetång...? :S Vi syns på baksidan! Kram.

Ke.Li sa...

Att jag jobbat i trädgården igår var det inget snack om. Jag har O-N-T!
Nu väntar jag på lite regn, så jag slipper ut och vattna!

Jag är så glad att det snart är klart, så vi slipper Grävarn´. Han suger fett med energi...