torsdag 25 juni 2009

v. 26: trädgård

Igår bestämde jag mig att jag skiter i rabatten på framsidan. Vi slängde den döende lavendeln (som sparats från den tidigare rabatten) och jag tryckte ner kärleksörten på framsidan bara lite på måfå, sedan sådde Jim gräs.
När vi lagt kakstenen på framsidan och sett om det blir sten över skall jag byta ut teglet mot kalksten, så blir det enhetligt och bra. Om jag hemskt ärna vill ha något att rensa i trädgården, så får jag väl anlägga en rabatt då istället. Och flytta den stackars kärleksörten som legat uppgrävd i snart 3 veckor.
Ibland kan jag vara lite väl velig.

Jim tycker att gräset växer alldeles för mycket fläckvis och har sått i de värsta fläckarna. Nu vattnar han ordentligt varje kväll och vi hoppas få en fin matta om några veckor...

Grävaren kom (!) och tog hand om grannens gavel. Han var inte sådär värst språksam. Det gör inget. Det innebär i alla fall att Jim fick semester från plintgräveriet ett tag till.

Inga kommentarer: