söndag 20 januari 2008

Äntligen!


Jag säger som Gert Fylking. Äntligen! Efter mycket snack..

Det är så fruktansvärt roligt att färdigställa något, och nu är jag klar med målningen i arbetsrummet! Det är synd att det ska vara så tråkigt att utföra.

Jag har målat taklisten, förnsterkarmen (bågarna blir sommarjobb), dörrkarmen och garderobsstommen (inbyggd garderob). Allt var sånt där pilligt jobb som jag har så svårt för att sätta igång med. Men nu jag är nästan snuskigt nöjd med resultatet!! :)
(Nu ska bara fönsterbågar målas, läggas en ny tröskel och lämna in garderobsluckan för lackering, sen är arbetsrummet klart.. igen..)
Tack för tips & glada tillrop. Det blir lite extra fart på renoveringen när man vet att det finns dom som läser bloggen. Man vill ju inte verka lat!

2 kommentarer:

Ninne sa...

Läser dagligen vettu. Och ingen har väl nånsin tänkt tanken att ni skulle vara lata?? Däremot känner man sig lite lat när man läser bloggen;)

Anonym sa...

Instämmer med föregående talare:
lat? - nej vet Du vad? Kul är det att följa jobbet! Vad många detaljer i ett enda rum ....! Man blir ju matt vid bara tanken.
Säger Gunnel sent en fredag kväll.
(Jag läser också nästan dagligen)